Fáskerti Rita SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester?

6 éve

rita-graz-1_ok.jpg

kép forrása: Fáskerti Rita

2. Miért lettél SzaunaMester?

Akkoriban épült a magyarhertelendi szaunapark és már akkor tudatosan tervezték a park szolgáltatását. Mivel én is ott dolgoztam ezért fontos volt számomra is megismerni ezt a szakmát a későbbi szolgáltatások tervezése miatt. Számomra akkor ez a szó, hogy szaunamesterség még nem mondott semmit. A szaunát is ritkán látogattam, egészen a képzés végéig. Szóval kíváncsiságból jelentkeztem első körben. De a képzés alatt szerelemmé vált, amit Líviának köszönhetek.

3. Mi motivál?

Elsősorban a vendég. Korábban nagyon motiváltak a versenyek is és az arra való felkészülés és a kiváló eredmények, de az a korszak számomra véget ért. A versenyzéssel anno az volt a célom, hogy megismerjem a külföldi mesterek munkáját, aztán jöttek a jobbnál jobb eredmények az egyre több szaunamester barátságok., és ez nagyon motivált. Jelenleg az a fontos számomra, hogy minél magasabb szinten tudjam a szaunázó vendégek igényét a felöntések során kielégíteni. Mind a pozitív, mind pedig a negatív visszajelzések fontosak számomra. A pozitív visszaigazolás, hogy amit csinálok az jó, a negatív pedig arra motivál, hogy még jobb legyek.

4. Ki a példaképed?

Igazából konkrét példaképet nem tudok mondani. Rengeteg szaunamestert ismertem meg az elmúlt 6 év során a versenyek és számos vendég fellépések alatt és mindenkitől lehet valamit tanulni, mert mindenki egytől egyig külön egyéniség.

5. Hogy látod a hazai szaunamesterek helyzetét?

Az elmúlt egy-két évben egy igazi nagy bummként tört be a wellness világába a szaunamesterség. Azt látom, hogy egyre inkább elismertté válik ez a foglalkozás, mivel egyre több helyen veszik fel a szaunafelöntéseket a szolgáltatások közé. Van még min dolgozni, de jó irányba haladunk.

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Versenyzés vagy vendégszereplés? Mindkettőnek részese voltam már többször is. A versenyzésben, amit szerettem volna elérni azt elértem, a vendégszerepelés pedig a leghálásabb dolog ebben a szakmában.

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

3 évvel ezelőtt mikor Csabival másodikok lettünk a Sauna WM-en párosban, akkor elindult bennem a show felöntés iránti érdeklődés. Aztán a hazai bajnoki győzelem is arra ösztönzött, hogy újabb és újabb programokkal rukkoljak elő illetve készüljek a hazai versenyekre. Ezután kipróbáltam magam nemzetközi szinten is és sikerült többször is bejutnom a top 10-be.

Aztán tavaly 2016 nyarán Dél-Tirolba utaztam egy klasszik versenyre. Itt csakis az számított, hogy ki tartja a legjobb klasszikus felöntést (3 illat, egy törölköző, relax zene, és csakis alaplegyezések, semmi fényeffekt, maskara kiegészítő). Csak te és a törölköződ!

60-an indultunk a versenyen és kíváncsian vártam, hogy 60 klasszik felöntés mitől lehet különleges. Nagyon meglepődtem, mert egy fantasztikus élmény volt. Bizony lehet 60 féleképpen klasszikus felöntést tartani.

Aztán jött az eredményhirdetés, ahol minősítő diplomával állította fel a zsűri a rangsort - megfelelt, jó, nagyon jó és kitűnő minősítések voltak.

Soha nem felejtem el a mikor elhangzott 59 név és még én nem kaptam diplomát. Azt gondoltam, hogy biztos valahol elmaradt az én nevem. Már olyan nevek vehették át előttem a diplomájukat mint Helmuth Haller, vagy a világbajnok Rob Keijzer. De nem, én voltam a 60dik név, ami annyit jelentett, hogy a legjobb kitűnő diplomát vehettem át klasszikból. Rengeteg elismerés kaptam utána és visszajelzést. Akkor jöttem rá, hogy ez az igazi szaunamesterség. Csak te és a törölköződ! Mikor nem az számít, milyen díszlettel tudod átvarázsolni 15 perc bekészülési idő alatt a szaunát, milyen új technikával rukkolsz elő, hanem az, ami belülről a szívedből jön.

rita-graz-2_ok.jpg

kép forrása: Fáskerti Rita

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Még sosem számoltam össze. Ez folyamatosan változik. Van, hogy egy program alatt jön az ihlet és olyat legyezek, amit előtte még soha. Máris egyel több a repertoárban.

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Ez egy véget nem érő munka. Mindig lesznek újak, akik először találkoznak majd a szaunázás valódi, egészséges kultúrájával. Ettől szép ez a szakma, hogy mindig tudunk tanítani, nevelni, egészséges szaunázási kultúrára ösztönözni.

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Kösse fel a szaunaszoknyáját, mert ez a szakma, függőséget okoz. :)

 

Köszönöm a Válaszokat!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok ki! Küldd elneved, születési éved, lakhelyed irányítószámát ITT!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj...

Facebook G+ Instagram YouTube