Szolári Zsolt SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester?

Az első felöntéseket 2010–ben tartottam. A szaunázással, Egerben (szülővárosom) a nyolcvanas években ismerkedtem meg. Szovjetunióban jártam főiskolára és ott volt szerencsém az orosz szaunázás a „русская баня” csodálatos világával is megismerkedni.

szolari_zsolt.jpg

kép forrása: facebook

2. Miért lettél SzaunaMester?

Felöntésekkel Ausztriában, Hollandiában és Németországban találkoztam először a kilencvenes évek második felében. Itthon még akkor nem voltak szaunamesterek és felöntések sem. Aztán elkezdődött itthon is az „aufguss” elterjedése. Zalakaroson, Ráckevén, Esztergomban, Egerszalókon, Sárváron. Jártam ezeken a helyeken felöntésekre, és titokban tervezgettem, hogy ha egyszer lesz lehetőségem én is ezt szeretném csinálni. Az akkori munkám nem tette lehetővé, hogy szaunamester lehessek, de 2009–ben nyugdíjas lettem, s így már nem volt akadálya, hogy a hobbimnak éljek. Akkor már volt szaunamester képzés itthon, elvégeztem a tanfolyamot és el kezdtem felöntéseket tartani. Nagyon hamar teltházas programokat tartottunk , sok kedves vendéggel ismerkedtünk meg . A pályafutásom legszebb és számomra legmeghatározóbb szakasza volt.

3. Mi motivál?

Leginkább a vendégek visszajelzése, a szeretetük motivál. Nagyon fontos számomra hogy a vendégeknek örömet okozzak a felöntések alkalmával, ezzel segítve pihenésüket, rekreációjukat.

4. Ki a példaképed?

Példaképem az a szaunamester, aki kiválóan ért a szakmájához, tudja, érti a vendégek reakcióit, időben és adekvátan képes ezekre reagálni. Vendégként, barátként látja vendégül a felöntésein a szaunázókat, mindig pontos és határozott információkkal segíti a szaunázást. Nagyon fontos, hogy nem öncélúan, csak saját magára figyelve tart programot. Kimondottan nem szeretem azokat a szaunamestereket, akik önnön csodálatukkal vannak elfoglalva a programok alatt, és a programokon kívül is.

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

A magyarországi szaunamesterek helyzetét még most sem találom nagyon jónak, még akkor, sem ha egy-két éve elindult egy folyamat, aminek remélem pozitív hatása lesz a magyar szaunakultúrára és ezen belül a szaunamesterek helyzetére is. (Lásd: Szaunamester találkozó, Szaunaszövetség, Aufguss WM hazai forduló, V8 wellness mesterszauna). Ezek a kezdeményezések bizakodásra adnak okot, de még mindig ott tartunk, hogy nem foglalkoztatja a fürdő tovább azt a szaunamestert, aki kijutott a világbajnokság németországi döntőjébe. (2013 –ban is itt tartottunk - 7. lettem a világbajnokságon, két hónap múlva kirúgtak az akkori helyemről). Sajnos a szolgáltatók többsége a mai napig nem érti mire való a szauna és miért jó, ha szakképzett szaunamesterek segítik a vendégek pihenését. Sok helyen még most is az a hozzáállás, hogy” jó az, úgy ahogy van”.

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Szerintem minden szaunamesternek szüksége van arra, hogy külföldön is tartson felöntéseket. Nekem is volt szerencsém már Európa néhány csodálatos szaunájában felöntéseket tartani (Alpentherme Gastein, SATAMA Sauna Resort & SPA am Scharmützelsee, Thermen Bussloo , Pałac Saturna Termy Rzymskie , Kristall Saunatherme Ludwigsfelde, AquaCity Poprad, Relax centrum Kolštejn, Cedrus Spa Kunětická hora, Therme Erding). Minden szaunamesternek javaslom, hogy próbáljon meg minél többször külföldön is bemutatkozni . Sokat lehet tanulni , fejlődni.

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Én a felöntéseket szeretem, mindegy milyen stílus, ha a vendég jól érzi magát. Nagyon fontosak a bőrápoló, programok a mindennapokban, de fontosak a műsoros programok is alkalmanként. Pár éve még igen ritkán tartottunk zenére programot, ma már szinte elképzelhetetlen az „Üres” program.

Minden szaunamesternek javaslom, hogy időnként próbáljon meg zenenélküli programot is tartani, csak a gyakorlás miatt, hiszen mindennek az az alapja.

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Négy –öt legyezési technikát szoktam használni egy program alatt.

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

1500 év- (talán).

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Szeressék a szaunát, és a vendégeket. Ismerjék meg a szaunázás elméletét. Menjenek sokat szauna programokra, hiszen ott lehet a legtöbbet tanulni. És mindenféleképpen tartsák kötelezőnek magukra nézve a szaunázás alapvető szabályait. Fontosnak tartom, a folyamatos továbbképzést is. Legyenek kreatívak, legyenek ötleteik és ne hanyagolják el a testüket, edzenek sokat, nagyon fontos egy jó programhoz a kiváló állóképesség.

 

Köszönöm a Válaszokat!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok ki! Küldd elneved, születési éved, lakhelyed irányítószámát ITT!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj...

Facebook G+ Instagram YouTube