Csaba Tünde SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester?

Érdekes egybeesés, bár azt vallom "Véletlenek nincsenek... "éppen a holnapi nap, azaz 2017.01.28-án lesz 5 éve, hogy először élesben egyedül tartottam programot vendégeknek Magyarhertelenden. Ez alkalomból készülök is egy kis meglepetéssel holnap este a szaunában. A nap fantázia neve ezért is kapta a My Life nevet. Tehát pontosan 2012.01.28. óta. A fürdőben a Szaunaparkot előtte 2 hónappal adták át.

csaba_tonde.jpg

kép forrása: facebook

2. Miért lettél SzaunaMester?

Hmmm, miért lettem mester? Valójában mindig volt másodállásom a tanítás mellett, és mindig csak olyan, amit szívesen is csinálok ... no meg egy kis plusz kinek nem jön jól?! Gőzöm nem volt mi ez, nem szaunáztam előtte. Rita mutatta meg miről is szól, ő tanított be. Nagyon megtetszett. Aztán 2 év múlva papírom is lett róla. 

3. Mi motivál?

Rövid leszek. A vendégek elégedettsége. Nincs annál jobb érzés, mikor programok után a szaunából kifelé jövet látod a vendégek arcán, hogy megkapták azt amiért jöttek. Hangulatban, illatban, ... Feltölt, én is nagy mennyiségű endorfint kapok ezáltal. Kell ennél több?

4. Ki a példaképed?

Őszintén? Nincs. Sosem rajongtam Popsztárokért sem :-) Én, én vagyok...

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Hmmm ez a kérdés kifogott rajtam... :-) Lehet azért mert nincs rálátásom...Mindenki másképp csinálja :-) van aki nagyban, van aki kicsiben. Mindenki maga dönti el, mi az ami kielégíti.

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Versenyzőként nem vágyom külföldi versenyekre. Sok időt, és energiát kell ebbe belefektetni, ha valaki tényleg komolyan elhatározza, hogy részt venne egy ilyen megmérettetésen. Nekem erre már úgy érzem nincs kapacitásom a főállásom mellett. Több örömömet lelem abban, ha belföldön kapok felkérést egy-egy fürdőtől.

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Show. Nincs annál izgalmasabb mikor beugrik egy ötlet. Megvágod hozzá a zenét, kitalálod a jelmezt, utána jársz minden apró kiegészítőnek bármi áron. Én legalábbis ilyen vagyok... :-)  Néha már értem a színészeket... olyat jó belebújni egy-egy jelmezbe. Legyen az mesehős, vagy csak egy általad kreált figura, akinek igazodnia kell a témához, zenéhez, mind illatokban, legyezésben.

8. Hány legyezés technikát tudsz?

10-12-t számoltam össze. Plusz mínusz...

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Ha az elmúlt 5 év fejlődését nézem, mikor én is belecsöppentem, nagyon gyerekcipőben járt, hogy mi az a szaunaprogram. A hazai versenysorozat abban az évben indult először ha jól emlékszem  2012/2013. Sokat fejlődött, szerencsére minden tekintetben. Úgy látom jó úton haladunk, hogy elmondhassuk hamarosan nálunk is van kultúrája a szaunázásnak. Egyre több fürdő törekszik, kezdeményezi a fürdőruhamentes szaunázást. Az erre érdemes vendég meg is érti ennek a lényegét. Reményeim szerint további 5 évre azért nem lesz szükség. Köszönhetően a sok jó, és hasznos cikknek. Lehet épp Te vagy ennek a hírnöke? :-) (szerkesztői megjegyzés: Lehet én is... :-) Köszönöm!)

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Aki elhatározza, hogy szeretné ezt csinálni, tisztában kell lennie, hogy nagyon összetett dolog ez. Mesterség. A papír nem elég, fejlődni igazán ezután fog valaki ha akar. Ez minden szakmára igaz, vagy nevezhetném ezt is hivatásnak... Én sem attól lettem pedagógus, hogy kaptam róla papírt. Fontos a folyamatos fejlődés, és a legfontosabb, hogy csakis szívvel-lélekkel lehet csinálni, a szaunamesterséget is!

Unottan nem állhatsz ki a vendégek elé, akik kikapcsolódni jöttek... és ha az imént említett érzés benned van, ilyen nem is fog előfordulni soha. Ahhoz, hogy programot tartsak bárhol bármikor, egyetlen alkalommal sem éreztem motiválatlanságot. Épp az ellenkezőjét.

A hazai versenyeket mindenképp javasolnám, próbálja ki mindenki magát. Mennyire kreatív, hogy állja meg a helyét egy ismeretlen szaunában, akár ismeretlen emberekkel. Kommunikációs készség nem elhanyagolandó dolog, sőt az egyik legfontosabb!!! Sokat tanulhatnak egy-egy ilyen versenyen mind vendégként, mind pedig versenyzőként. Csakis pluszt adhat.

Mindig, mindig, van mit tanulnia mindenkinek!

 

Köszönöm a Válaszokat!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok ki! Küldd elneved, születési éved, lakhelyed irányítószámát ITT!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

MindenAmiSzauna.hu | SaunaTours.hu | SzaunaZona.hu | szaunaSOK.hu