Szekér Enikő SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester? 

2017 márciusában, Szentgotthárdon szereztem a szaunamester képzettségem Ruszkabányai Gitta irányításával.

szeker_eniko.jpgforrás: Szekér Enikő

2. Miért lettél SzaunaMester?

A szaunázás iránti szeretetem már évekkel ezelőtt kezdődött. Idén végeztem az ELTE (PPK) rekreációszervezés-egészségfejlesztés szakán, s gyakorlatomat a Bükfürdő Gyógy-és Élménycentrumban töltöttem, ahol megismerkedtem a különböző stílusú és hangulatú szauna szeánszokkal, melyek igazán magával ragadtak. 

3. Mi motivál?

Elsősorban a vendégek elégedettsége, akiknek szeretném átnyújtani a szaunázás adta előnyös hatásokat: stresszoldás, méregtelenítés, fantasztikus élmény, komplex bőrápolás, tartalmas kikapcsolódás érzelmi-, mentális-, fizikai szinten. 

4. Ki a példaképed?

Két igazán alázatos és hiteles embert szeretnék kiemelni, akikre felnézek: Ruszkabányai Gitta, akitől a szaunamesterség alapjait sajátítottam el és Jandrasits Andrea, akinek nagyon sokat köszönhetek. 

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Nemrég óta dolgozom a szakmában, ezért még nincs nagy tapasztalatom ezen a téren, azonban úgy vélem, jelentősen meghatározza egy szaunamester helyzetét a munkahelyi adottság, támogatás, elismertség. 

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Szeretem a változatosságot, úgy gondolom, idővel próbára tenném magam. Szeretek új embereket, kultúrákat, szokásokat megismerni, ezáltal sok tapasztalatra szert tenni. 

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Véleményem szerint mindkét műfajnak megvan a maga varázsa és mindkét stílus más-más embereket vonz. Én főként a klasszikus felöntéseket részesítem előnyben, ebben tudok önmagam lenni. :)

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Az alaptechnikákat már a képzés során elsajátítottam, azóta igyekszem minél többet elsajátítani és azokat pontosan alkalmazni. Úgy hiszem, mindenki egy egyéniség a szaunában, sokat lehet tanulni egymástól, elcsípni egy darabot és magunkévá tenni. 

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Remélhetőleg 2-3 éven belül még inkább nő azoknak a száma, akik tisztában vannak a szaunakultúra fogalmával. Sikerességéhez hozzájárulnak azok a fürdők, szállodák, ahol fürdőruhamentes szaunavilág, képzett szaunamesterek, megfelelő szolgáltatások/programok állnak a vendégek rendelkezésére. 

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Mivel még én magam is kezdő mesternek számítok, így arról írnék mit tartok jelenleg szem előtt: alázat, kitartás, tisztelet, hitelesség a munkám és a vendégek iránt. 

 

Köszönöm a Válaszokat!

 

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok KLIKK!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

MindenAmiSzauna.hu | SaunaTours.hu | SzaunaZona.hu | szaunaSOK.hu