Steierlein Dóra SzaunaMester

10 kérdés, 10 válasz

1. Mióta vagy SzaunaMester?

 2016. október 8-án tartottam életem első felöntését a Lukács fürdő Só szaunájában, ahol kályha sincs. :)

steierlein-dora.jpgSteierlein Dóra
forrás: Facebook

2. Miért lettél SzaunaMester?

Ennek két oka van. Az egyik, ami lírikusabb: kíváncsi voltam, hogy meg tudok-e csinálni egy felöntést mind fizikailag, mind pedig szellemileg. És a vendégeknek mennyire tetszik, amit csinálok. Sokszor elkísértem Tamást versenyekre és felöntéseire és mindig motoszkált a fejemben, hogy én mit csinálnék másképp, mint ő. Muszáj volt kipróbálnom. :) 

A másik ok elég prózai: nem volt elég mester a Lukács fürdő sauna party-ján miután Tamás Németországba ment dolgozni.

3. Mi motivál?

A vendégek mosolya!  Hogy olyan dolgot csinálok, amivel örömet szerzek, kikapcsolódást és az egészségüknek is jót tesz . Nekem csak ez számít.

A polgári foglalkozásom sajnos erre nem ad lehetőséget. Nap, mint nap száraz számokkal dolgozom. A felöntések nem csak a vendégeimet, hanem a vendégeim által engem is feltöltenek.

4. Ki a példaképed?

Sok nagyon-nagyon jó hazai és külföldi szaunamester van, aki elbűvöl tudásával és nehéz lenne köztük rangsort felállítani, hiszen mindenkit más-más stílusa miatt szeretek. A hazai mesterek közül mivel nő vagyok, anya és feleség, ily módon megengedhető, hogy elfogult legyek:  Tamás, a férjem a példaképem.

Külföldiek közül pedig: Iza Żołądź.

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Nehéz dolguk van… Mind az anyagi megtérülés terén, mind pedig a szaunák minőségét, nagyságát és mennyiségét illetően. Főleg Budapesten nehéz felöntésre alkalmas szaunát és fürdőt találni, ahol tárt karokkal fogadják a szaunamestert.  

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Igen, szívesen kipróbálnám.  Minden kihívás érdekel. 

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Mindkettőt szeretem. Nem tudok választani közülük. A klasszikust azért, mert ott igazán önmagam lehetek, lehet beszélni, nevetgélni = együtt vagyok a vendégekkel. A show felöntést pedig azért, mert kiélhetem színészi hajlamaimat. Imádom a felkészülési időszakot, használni a fantáziámat, keresgélni és összevágni a zenéket, megtervezni a „kosztümöt” és a padláson túrni a hozzávalókat. 

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Hm. Sajnos keveset. Még bőven van mit tanulnom. Bár a kevesebb néha több elvet követem és inkább azt a keveset gyakorlom, hogy jól menjen, és csak azután tanulok újakat. 

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Nagyon le vagyunk maradva. Akinek beszélek a textilmentes szaunázásról teljesen elzárkózik ettől. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy az ismerősi körömből hány embert tudtam rávenni, hogy eljöjjön egy felöntésemre, ahol textilmentes szaunázás van. Próbáltam hitet téríteni, de szinte mindig falakba ütköztem. Mintha az ördögöt emlegettem volna. :) 

Én nagyon pesszimistán azt mondanám, hogy még jó 10-20 év kell hozzá.

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Csak szívből tartson minden felöntést. 

 

Köszönöm a Válaszokat!

dr.Szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok KLIKK!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj bátran, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

drSzauna.hu | szaunaSOK.hu | SzauNaTurista.hu | SzaunaZona.hu