Csapó István SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester?

2014 márciusa óta vagyok szaunamester. Tanulmányaimat a Griff oktatóközpont nagykanizsai kirendeltségénél végeztem, több Bükfürdős szaunamester bevonásával. Azóta is a zalakarosi fürdőben dolgozok ebben a munkakörben amit nagyon szeretek.

csapo_istvan.jpg

kép forrása: Csapó István

2. Miért lettél SzaunaMester?

Úszómesterként dolgoztam a zalakarosi fürdőben, amikor a vezetőség felajánlotta a szaunamesteri tanfolyam elvégzésének lehetőség. Előtte nem voltam nagy szaunázó, éppen ezért örültem, hogy lehetőségem nyílt a szaunázás világába betekinteni.

3. Mi motivál?

Amikor látom a vendégek arcán a felöntés előtti pillanatokban az izgalmat, és természetesen egy jó hangulatban lezajlott ceremónia, amit a végén tapssal jutalmaz a közönségem. Nagyon sokat számít a közönség hozzáállása, ilyenkor plusz erőt, lelkesedést öntenek belém ami aztán a felöntésemen is észrevehető.

4. Ki a példaképed?

Példaképem nincs. Én amondó vagyok, hogy minden szaunamester a maga szaunájában a legjobb. Természetesen vannak olyan hazai és nemzetközi versenyeket elért szaunamestereink akikre büszkék lehetünk és tisztelettel adózok munkásságuk előtt!

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Még rengetek tennivalónk van, hogy elérhessük, megértessük a magyar szaunázókkal az egészséges, helyes szaunázást. Szerintem a hazai kollégákkal mindent megteszünk ennek érdekében, de ehhez szükségünk van a munkáltatónk segítségére is nagymértékben. Sikernek élem meg ha naponta legalább egy emberre sikerül megértetnem, hogy miért is egészségesebb ruha nélkül, szaunalepedőben történő szaunázás. Sokan azt hiszik, hogy a ruhamentesség, az egyenlő a textilmentességgel és ezen kell még sokat dolgoznunk hazánkban a véleményem szerint.

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Egyenlőre nincs ilyen tervem. Jelenleg a gyakorlásé a főszerep az életemben szauna terén, hogy idővel hazai versenyeken tudjak indulni.

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Ami a szívemhez közel áll az a klasszikus felöntési formák, de nyitott vagyok az újdonságokra és remélem idővel ebben is otthon fogom magamat érezni.

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Nem is tudom, de azon vagyok, hogy minél többet. Próbálok arra törekedni, hogy még ha nem is sokat, de azokat viszonylag szépen tudjam kivitelezni.

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Azt nem tudnám megmondani, hogy hány év, de az biztos, hogy rohamtempóban lépked előre ez a kultúra kis hazánkban. Évről-évre egyre jobban...:)

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Gyakorlás, gyakorlás és ha nem megy elsőre majd fog másodikra vagy ha nem akkor harmadikra. Nem szabad siettetni a dolgokat, mert azzal nem lépünk előre. Videómegosztó portálokon rengeteg levegőventilációs technikákat láthatunk, de ez nem azt jelenti, hogy az menni is fog azonnal. Úgy vettem észre, hogy a hazai szaunamesterek nagyon összetartóak, így ne féljetek kérdezni.

 

Köszönöm a Válaszokat!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok ki! Küldd elneved, születési éved, lakhelyed irányítószámát ITT!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

MindenAmiSzauna.hu | SaunaTours.hu | SzaunaZona.hu | szaunaSOK.hu