Kocsis Ibolya SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester? 2. Miért lettél SzaunaMester?

2009-ben, amikor külföldről hazaköltöztem, olyan munkát kerestem, ami feltölt, kikapcsol, ami számomra nem is munka, így találtam meg a szaunamesterséget. 

kocsis_ibolya.jpg

kép forrása: facebook

3. Mi motivál?

Jólesik kikapcsolódni, kiszállni egy kicsit a mókuskerékből – szerintem mindenkinek szüksége van a szaunázásra, főleg annak, aki egészségtudatosan szeretne élni. Valamint a státuszszimbólumokat itt nem tudják az emberek mutogatni, mindenki egyenlővé válik, könnyebben kiépül egy közösség.

4. Ki a példaképed?

Minden szaunamester számomra példakép, mindenkitől lehet valamit tanulni.

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Kezd alakulni az elmúlt  5 évhez  képest, tudják, hogy kik vagyunk és mit csinálunk.:) Bár szerintem még a munkáltatók nincsenek tisztában a szaunamesterek munkájával (ez nem csak itthon hanem külföldön is) , hogy milyen megterhelésnek van kitéve a szervezetünk. Sokszor tapasztaltam oktatásaim alatt, hogy a szaunamesterek fürdőmesteri pozíciót is betöltöttek ugyan abban az időben. 

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Igen, mindig is szerettem utazni, valamint más kultúrákat, szokásokat felfedezni. Valamint más más szaunamesteri technikákkal megismerkedni.

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Mind a kettőt.  Klasszikus: sokszor tapasztalom, hogy az emberek nagy többsége még mindig nincs tisztában, hogy hogyan is kell helyesen és megfelelő módon szaunázni, a klasszikus felöntéseken ezt is át tudjuk beszélni, és teljesen a vendégekre tudok figyelni. Show: itt inkább a szaunamester a lényegesebb, ő kerül a középpontba, kiélhetem a kreativitásomat. :)

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Megpróbáltam megszámolni, de mindig elakadtam. Különböző nagyságú kabinban más - más technikákat alkalmazok és egy technikának  több verzióját véltem felfedezni.:)

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Szerintem már most is tudja legalább 10 emberből 6, úgy, hogy 1 év.

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Csak az legyen szaunamester aki tiszta szívvel, lélekkel tudja ezt csinálni, a programok alatt a vendégek megérzik, látják ki, hogy viszonyul ehhez a munkához, és az ő lelki állapotukat is befolyásolja

 

Köszönöm a Válaszokat!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok ki! Küldd elneved, születési éved, lakhelyed irányítószámát ITT!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

MindenAmiSzauna.hu | SaunaTours.hu | SzaunaZona.hu | szaunaSOK.hu