Gujka Ferenc SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester?

Szaunamesternek mondható pozícióba a ráckevei Aqualand fürdő megnyitását -2003-  követően kerültem. Ebben az időben már felöntéseket végeztem a kedves vendégeknek. Képzés sajnos még nem volt. 2003 előtt inkább csak wellness koordinátor voltam, többek közt a szauna megfelelő hőmérsékletére és a megfelelő illatfelhő biztosítására voltam megbízva. Akkor még más egyéb fürdői munkáim mellett.
Szaunamesteri képzést a Szaunaklub-nál végeztem el, Barabás Lívia mentoromnál 2012-ben.

gujka_ferenc_suni_2.jpgfotó: facebook

2. Miért lettél SzaunaMester?

Érdekelt a mesterség, most is érdekel. Nem gond , ha jön a tudás. :-)

3. Mi motivál?

Legfőképpen A kedves vendégek, akik kíváncsiak, és mindig kérdeznek. Mindig tudjak a vendégeknek helyesen válaszolni.

4. Ki a példaképed?

Akiknek látom a szerepléséből - különböző versenyeken jó eredményeket érnek el - hogy szeretik a vendégek, érezhetően látszik, hogy  szeretik amit csinálnak, értenek hozzá.
Emellett közvetlenek, segítik kezdő társaikat, pozitívak, kiegyensúlyozottak.
Néhány nevet is megemlítsek. Végh Timiék, Molnár István, és a joggal nagyképű Szabó Zoltán.:-))

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Jó szaunamestereket, akik akarják a mesterségüket,  hívják különböző rendezvényekre, boldogulnak.
Én, mint csak inkább hobbis szaunamester, jól elvagyok benne, szeretem és el is leszek:-))
Akik nem is akarják, csak vannak, nem tanulnak, meghalnak.

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Nem. Én olyan hobbiból végzem a szaunamesterkedést, kevés szabadidővel rendelkezve.
Van más munkám amiből élek, más sportos hobbijaim is, jelenleg két helyen is vagyok vendég szaunamester.
Sajnos sem időm és olyan mértékű nagy tudásom nincsen amivel esetlegesen külföldön programommal felléphetnék.
Ha majd nyugdíjas leszek, több szabadidővel, még bolondabb aggyal, na akkor szerintem beindulok.:-)

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Klasszikus felöntéseket kedvelem jobban.
Persze ez a véleményem egy-két sör után könnyen megváltozhat.:-0

8. Hány legyezés technikát tudsz?

 

Amit tudok biztosan jó legyezési technika az  2 .
Ami nem igen jó, az sok van.

Programjaimon a jó 2 legyezési technikát szoktam alkalmazni.

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

 Erre a kérdésre számszakilag nem tudok válaszolni. Hirdetni kell, felkelteni az emberek figyelmét a jóra, a helyes szaunázás átadására. Talán ahogy látom 3-4 év biztosan kelleni fog. 

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Hajrá!:-)

 

Köszönöm a Válaszokat!

 

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok ki! Küldd elneved, születési éved, lakhelyed irányítószámát ITT!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

MindenAmiSzauna.hu | SaunaTours.hu | SzaunaZona.hu | szaunaSOK.hu