Hornyák Balázs SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester?

3 éve, 2014-ben végeztem.

hornyak_balazs.jpgfotó: Facebook/ Hornyák Balázs

2. Miért lettél SzaunaMester?

Mindig is szerettem szaunázni, egy alkalommal a debreceni Aquaticumban voltam éjszakai fürdőzésen, ahol történetesen ingyenes szaunaprogramok voltak. Gondoltam benézek, mi lehet az. Aztán ott ragadtam. Így lettem vendég. Debrecenbe viszont nem mindig jutottam el, így jött az ötlet, hogy lakóhelyemen Kisújszálláson is járnék programokra. Ezzel viszont annyi volt a baj, hogy ott még nem voltak programok. Ha nincs, akkor majd csinálunk, gondoltam. Beiratkoztam egy képzésre, elvégeztem és a helyi fürdővezetéssel egyeztetve beindítottuk a szaunaprogramokat Kisújszálláson. 

3. Mi motivál?

Változó. Mindig találok valamit, amin lehet tökéletesíteni, lehet jobban csinálni. Vagy, ha van egy új ötlet, vagy egy meghívás. Mindig van valami, ami fenntartja a motivációm, de legfőképp a folyamatos szakmai fejlődés.

4. Ki a példaképed?

John D. Carmack, de neki semmi köze a szaunákhoz. :)

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Szerintem nagyon nehéz helyzetben van itthon egy szaunamester. Kevés az a szolgáltató, aki megbecsüli a szaunamesterét. Úgy látom, hogy sok helyen csak olyan kipipálják, hogy büfé megvan, szaunamester megvan .... és innen nagyon nehéz az építkezés, nincs mi motiválja egy idő után az embert. Szerencsére azért egyre több az olyan hely, ahol észreveszik, hogy erre lehet építeni, van rá kereslet, és vendégkör. 

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Nehéz kérdés. Nekem a szaunamesterség egy hobbi. Így szaunamesterként dolgozni biztosan nem mennék ki külföldre. Kihívástól viszont sose riadtam még vissza, szóval vendégmesterként kipróbálnám magam szívesen. Nem misztifikálom túl a dolgot, a magyar vendég ugyanazt várja el mint a külföldi, tehát nagy különbség nincs, max a szauna mérete.

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Változó. Nagyon szeretem a klasszikus relax programokat, de vannak jól kidolgozott showprogramok is amiket nagyon szeretek tartani. Úgy mondanám, hogy általában a klasszik, de különlegesebb alkalmakra show. 

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Ezt szerintem egyik szaunamester se tudja. Annyi sokféle változat, átkötési technika létezik, hogy nehéz számon tartani. Sőt, egyik héten látok valamit, amit mondjuk már ismertem és tudok, de egy kis csavart rak bele a mester, és máris kész az új technika. De, hogy válaszoljak is: egyre többet. :)

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Rengeteg. Még mindig vannak olyanok, akiknek ha elmondom, hogy szaunamester vagyok, akkor visszakérdeznek hogy: "És te ott most akkor a kályhát szereled, és állítod be, vagy mit csinálsz?" :) 

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Szaunázzon a kollégáknál. Sokat. Nagyon sokat. Nem csak 1-2 kollégánál, hanem minél többnél. Ezzel lehet a legtöbbet fejlődni. 

 

Köszönöm a Válaszokat!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok ki! Küldd elneved, születési éved, lakhelyed irányítószámát ITT!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

MindenAmiSzauna.hu | SaunaTours.hu | SzaunaZona.hu | szaunaSOK.hu