Dankovits Zsuzsanna SzaunaMester

1. Mióta vagy SzaunaMester?

 2015 június végén sajátítottam el Barabás Líviától az alapokat.

dankovits_zsuzsanna.jpgforrás: Dankovits Zsuzsanna

2. Miért lettél SzaunaMester?

A Tamási Termálfürdő a 2013/2014-es szezonban indította útjára a VESZASZE (Vendég Szauna Szeánsz) rendezvényét, ahol több hónapon keresztül élvezhetik a vendégek az amatőr csapásokat. A 2. évadban indultam, aminek a döntőjét 2015-ben megnyertem. A nyertes jutalma pedig egy szaunamester képzés volt. A VESZASZE versenyen bárki amatőr vendég indulhatott, aki úgy érezte, hogy 15-20 percben szeretné megmérettetni magát. A versenysorozat előtt kb. 2 éve szaunáztam már. Eleinte azonban még 5 percet sem tudtam a szaunában eltölteni, nem hogy egy versenyen induljak…!

Láttam az akkori szaunamesterek arcán (és ez a mai napig így van szerencsére), hogy mennyire jó adni, mennyire élvezik a programokat. A vendégek pedig szinte elolvadtak a tekerésük adta érzésektől. Szerettem volna megtapasztalni, hogy milyen lehet ez, milyen lehet adni. Mert amit kaptam vendégként, az nagyon jól esett.

3. Mi motivál?

Szabó Zoli kollégám nemrégiben megfogalmazott szavaival élve: „Egyre többen vannak, akik szívből és nem muszájból csinálják és ez fontos”. Egyszerűen megfogalmazva, hogy mi motivál: az adni akarás, a szép és az öröm átélése másokkal együtt. Kicsit hedonistának hangzik, de hát ez van. J Amikor a vendégek szinte nem is tudnak szólni 1-1 szuper program után, csak bólogatnak, vagy jön a pacsi a kezembe, akkor érzem igazán, hogy valamit jól csináltam és a másikat boldoggá tettem. Sikerült adnom!

Angol tanár létemre elég későn érik be a munkám gyümölcse a diákkal és talán azért is élvezem annyira a szaunamesterkedést, mert egy lecsapásnál, egy technikánál azonnal érzem a visszacsatolást.

4. Ki a példaképed?

Kimondott példaképem nekem sincsen. Egyedi mindenki, ki ebben, ki abban jó, kinek ez a technika, kinek az az erőssége…

Aki nagyon nagy hatással volt rám, ő Barabás Lívia. 2015 júniusában az utolsó csoportja voltunk Tamásiban, még mielőtt váltott volna. Szívének, lelkének, tudásának legjavát kaptuk, bizton állíthatom.  Személyiségben talán közelebb álltam hozzá, mint a vizsgázó szaunamesterek bármelyike, a programjait és egész lényét imádtam. ( Livi, ez tényleg így van J ) Imádtam, amikor őszintén mesélt az élményeiről, amikor teljes odaadással mutatta a lélegzetelállító –de akkor még szinte megtanulhatatlannak hitt- technikákat, pici-apró fortélyokat mutatott és a szaunában a jó kedvet, a bulit hozta be.

Tudjátok, hogy van: az első mindenkinek meghatározó…. :)

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Egyre jobb és jobb. A fürdők, a vezetőség látja, hogy munkatársuk mire képes, mennyire színvonalas programokkal tudja a vendégeket elkápráztatni, ezáltal csalogatni egyre több és több vendéget a komplexumba.

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Vendég szaunamesterként természetesen szívesen megyek, ha hívnak, és ha a családommal össze tudom egyeztetni. Pici gyerekkel programot szervezni és tekerni itthon is néha nehéz, összeegyeztetni a több napos felügyeletet a versenyek alatt, nem hogy külföldön….  Kipróbálni más kultúrát, új élményeket szerezni és a helyi mesterekkel találkozni, tőlük és velük együtt tanulni jó élmény és emlék lehet.

Versenyzőként külföldön viszont nem tenném magam próbára. Nekem kicsit sok a megkötés egy versenyprogram alatt. Amikor a szaunában vagyok, mindig arra törekszem, hogy a vendég jól érezze magát. És ha ez egy picit a versenyszabályzaton kívül esik, hát legyen.

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Kezdetekben a pörgősségem csillapítása miatt a klasszik programokat preferáltam. Idővel viszont a show programokban is megtaláltam a helyem. Imádok marhulni, imádom szórakoztatni az embereket. 

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Fontos számon tartani, hogy hány technikát tudunk? Szerintem nem. Lényeg, hogy ezeket hogyan tudod variálni, összekötni. 

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Lehet, hogy túl optimista vagyok ebben a kérdésben (is), de szerintem nem kell ehhez olyan sok idő. Rengeteg verseny van egy szezonban, rengeteg lehetőség van arra, hogy az új vendéggel megismertessük a gyönyört. Saccolni nem tudok, abban mindig is rossz voltam. :)

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Sokunk hozakodott ezzel már elő, de tényleg így van ez: SZÍV! Ha nem is vagy a legjobb, ha nem is te vagy a legtutibb mester a környéken, de neked van a legnagyobb szíved egy program során, felérsz az imént említett tulajdonságokkal. Sőt...! Mert látják a csupa szív szaunamesteren, hogy élvezi azt, amivel foglalkozik. Akár munka, akár csak hobby az. Élvezi a munkáját, szereti a vendégeket és az adott programon csak velük foglalkozik. Nem a szabályokkal, nem a külvilággal, nem mással, hanem csak a vendég, a szauna és a mester.

2017 májusában volt szerencsém a balmazújvárosi 100 fős szaunában a döntőben a 2. helyre tekerni magam az V. Harvia-Saunabau Magyar Országos Szaunamester Bajnokságon. A programjaim előtt azt javasolták, hogy óvatosan a locsolással, ne pörögjek, ne ugráljak, ne személyre szabott legyezéssel dolgozzak a produkcióm alatt, mert nem fogom bírni energiával... Ki mondja, hogy nem fogod bírni, ki mondja, hogy nincs lehetetlen…? Ha beleteszed a szívedet, többszörösen kapod vissza azt az energiát és bírni fogod. Amit szeretnél igazán, meg tudod csinálni, csak élvezd az oda vezető utat!! Nem mindig a tökéletesség a cél, hanem az, hogy ÖNMAGAD add! :)

 

Köszönöm a Válaszokat!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

dr.szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok KLIKK!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

MindenAmiSzauna.hu | SaunaTours.hu | SzaunaZona.hu | szaunaSOK.hu