Magyar Szauna Egyesület közgyűlés

Kavarognak bennem a gondolatok, érzések, érzelmek. Talán az elején kezdem...

Annak idején, amikor először hallottam az egyesület ötletéről izgatott voltam, végre, valami ami saját szaunás céljaimmal (minél szélesebb körben megismertetni a helyes szaunázási magatartást) is összeegyeztethető. 2016-os első szaunamester találkozón lehetett hivatalosan csatlakozni, -sajnos az alapításból kimaradtam, sebaj- csatlakoztam is azonnal, tagdíj fizetéssel. Juhhu, örültem, végre valami elindult...

Azóta mi történt? Idén tavasszal feltettem magamnak és a vezetőségtől is kérdeztem, hogy mi történik, azon kívül, hogy különböző kedvezményekre jogosult a tag...

Tegnap november 27-én minden kétely eloszlott, ott lehettem a közgyűlésen, s mi több az a nagy megtiszteltetés ért, hogy felügyelőbizottsági tag lehetek, amit ezúton is hálásan köszönök! Mit is jelent ez, röviden annyit, hogy a vezetőség munkásságát, tevékenységét ellenőrzi a poszt tulajdonosa.

Az Egyesület munkássága eddig arra összpontosult, hogy mint "szervezet" a hatályos törvényeknek maximálisan megfeleljen, ergo, az igazi szakmai munka csak most kezdődik, most indul az amiért is létre lett hozva, megálmodták az alapítók.

Igazán most van szükség azon Mesterekre, Vendégekre, akik valóban nyitottak a fejlődés irányába, s van kedvük és idejük is önzetlenül tenni a hazai kultúra megteremtésében.

Néhány nappal ezelőtt kíváncsi voltam, Ti mit kérdeznétek az Egyesülettől, volt 3 kérdés, így ahogy ígértem... A megválaszolásukat saját szavaimmal adom vissza az egyesület gyűlésen elhangzottak alapján

Miért nem jár a szaunamestereknek az extrém hőmérsékleten végzett fizikai munkáért veszélyességi pótlék?

A szakma mint "szaunamester" még hivatalosan nem létezik, többek közt ezért is tesz az Egyesület, hogy ez változzon.

A szaunamester képzés jelenleg nem szerepel az OKJ-ben. A közeljövőben várható-e, hogy bekerül, illetve mindazok számára, akik (dokumentummal is alátámaszthatóan) gyakorló, végzett szaunamesterek tervezik-e annak "kiharcolását", hogy a végzettségük elfogadásra kerüljön, és ne kelljen ismételten elvégezniük majd az OKJ tanfolyamot is?

Az OKJ-be bekerülésért folyamatosan folynak az egyeztetések, tárgyalások, az hogy akik most szaunamester végzettséggel (papírral) rendelkeznek, ne kelljen semmilyen különbözeti vizsgát tenniük, elképzelhetetlennek tartom.

A fővárosban szinte nincs állandó fürdőruhamentes szauna (többnyire egyes napokon használható így egy-egy szauna). Mit tud, illetve tervez tenni a Magyar Szauna Egyesület annak érdekében, hogy ez pozitív irányba változzon, illetve a fürdőruhamentes szaunázást népszerűsítse?

Mint fentebb írtam, sajnos eddig az egyesületnek adminisztratív dolgaival kellett foglalkoznia. A gyűlésen konkrét célok, tervek születtek, határidőkkel, ezen dolgokat nem lenne etikus itt és most publikálni, annyit mondhatok, hogy van ilyen irányú terv, a Szauna Szövetséggel karöltve.

Remélem kielégítő válaszokat adtam, ha mégsem sikerült úgy az ismert elérhetőségeken, vagy akár az előző anonim rendszeren  keresztül is akár kereshettek.

Olvasd el az alapszabályzatot, ha te is tudsz vele azonosulni, s kedved van közösen alakítani, hozzátenni, kivenni bármit, ami előrébb viszi a kultúrát, úgy jelentkezz!

Lett weblapja is az egyesületnek, melyet itt érsz el: http://magyarszaunaegyesulet.hu 

Likeold a Facebook oldalát is: https://www.facebook.com/magyarszaunaegyesulet 

img_0026.JPG

Hálásan köszönjük az Egyesület nevében az Árpád fürdőnek ahogy felajánlotta és biztosította a helyszínt a tanácskozásnak, ahol nagyreményű célok fogantak meg, bízva abban, hogy hamarosan a nagyérdemű előtt is látható folyamatok indulnak el az Egyesület oldaláról.

dr.Szauna

 

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

Havonta SzaunaSapkát sorsolok KLIKK!

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj, klikk IDE!

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube

MindenAmiSzauna.hu | SaunaTours.hu | SzaunaZona.hu | szaunaSOK.hu