Vigyikán György SzaunaMester

10 kérdés, 10 válasz

1. Mióta vagy SzaunaMester?

2017 elején lettem hivatalosan szaunamester, így még „pályám” legelején járok. 

vigyikan-gyorgy.jpg

Vigyikán György

forrás: Vigyikán György

2. Miért lettél SzaunaMester?

Régen gyűlöltem szaunázni, egyszerűen nem bírtam. Mai tudásommal persze már tudom, hogy csak azért, mert rosszul használtam a szaunát. Néhány évvel ezelőtt az életemnek egy nagyon fontos szakaszát töltöttem Finnországban, Észak-Lappföldön, az északi sarkkörtől 400 km-re északra, ahol két hónap az éjszaka és a hőmérséklet -45 fok alá is esik néha… Finn munkatársaim vezettek be a valódi szaunázás élményébe. Először nagyon fura volt velük beülni meztelenül egy forró szobába és itt megtartani a napi munkahelyi meetinget, de hamar rájöttem, hogy én ezt nagyon szeretem J Szeretem azt az alázatot és azt a légkört ami arrafelé a szaunákat és magát a szaunázást körülveszi. Ezeket megpróbálom itthon is tartani.

Miután hazajöttem, az edzőteremben ahová jártam, rendszeresen tartottak szaunaprogramokat, amelyekre egyre többször látogattam el. Egy idő után pedig azt gondoltam, hogy bár ez más mint amihez északon hozzászoktam, mégis szívesen csinálnám, látok benne fantáziát.

 

3. Mi motivál?

Először azt gondoltam, hogy ez egy nehéz kérdés, de rájöttem, hogy nem az J Egyszerűen szeretek ott állni középen és megmutatni, hogy mit tudok, szeretem amikor tőlem várják az élményt amiért odajöttek, és szeretem amikor a programom végén mosolyogva jönnek ki a vendégek és látom rajtuk, hogy élvezték.

Ezen kívül nagyon motivál a saját szakmai fejlődésem is. Szeretnék minél több szakmai rendezvényen részt venni, szeretnék többet tudni arról, hogy mi miért történik a szaunában, és hogyan működnek azok az anyagok amiket a program közben használok.

Rengeteg ötletem van, amit szeretnék megvalósítani, de tisztában vagyok azzal is, hogy rengeteget kell még tanuljak.

 

4. Ki a példaképed?

Ez viszont tényleg nehéz kérdés. Kezdő vagyok, kevés dolgot láttam még, ezért nem is példaképeket említenék itt, hanem inkább olyanokat akik motiválnak engem. Szeretem azt a profizmust, ahogy Riccardo Marzi illóolajokat kever, ámulatba ejt, ahogy Szép Bogi úgy mozog a zenére mintha lebegne, lehengerlő, ahogy Végh Timi egyedül betölti a teret és lenyűgöz, ahogy Lay Pang Ongnak a kisujjában van minden a szakmáról. Persze említhetnék itt még sok nevet, de először ők jutottak eszembe.

 

5. Hogy látod a hazai SzaunaMesterek helyzetét?

Erre a kérdésre nem tudok hitelesen válaszolni, mivel jelenleg főállásban teljesen mással foglalkozom, a szaunamesterség „csak” egy olyan pluszt ad az életemnek, ami nélkül most nem is tudnám elképzelni azt. Azt látom, hogy a hazai szaunamestereket egyre jobban elismerik erkölcsileg (még ha anyagilag nem is…).

Egyre több helyen találkozok nagyon jó mesterekkel. Azonban sok olyannal is találkozok, akinek a tudása hmm…. hogy is mondjam… hiányos. Fontos lenne szerintem, hogy legyen egy standard szint, amit mindenkinek tudni kell aki szaunamesternek hívja magát. Így talán megszűnnének azok a helyzetek, amikor egy-egy helyen a szaunamesterek között az a fokmérő, hogy minél többen hagyják el a program alatt a szaunát, mert akkor volt „elég erős”.

 

6. Külföldön próbára tennéd magad? Miért?

Nagyon sokat kellene még ehhez tanuljak, de a lehetőségét nem zárom ki. Hiába van egyre több szaunamester itthon, ez azért mégis egy elég zárt közösség, ezért néha fontos elmenni más közegbe is, szerintem ez is a fejlődés egyik alapja.

 

7. Klasszik vagy a show felöntést kedveled? Miért?

Mindkettőben meg tudom találni a szépséget, így ezt a kérdést nem is szeretném eldönteni. Ha egyiket vagy másikat mondanám, az kicsit behatárolna engem, én pedig nem nagyon szeretem a határokat J

 

8. Hány legyezés technikát tudsz?

Fogalmam sincs, egyre többet J Régebben zsonglőrködtem, tűzzsonglőrködtem is, így próbálok abból is átemelni elemeket, illetve ha látok valamit ami megtetszik, akkor addig gyakorlom amíg meg nem tudom csinálni… erről tanúskodik a lakásomban a sok törött virágcserép és csillár is…

 

9. Szerinted hány év kell, hogy itthon (Magyarország) ismert legyen ez a kultúra? Gondolok itt arra, hogy 10 emberből 8 tudja miről van szó.

Én azt gondolom, hogy ez a szám nincs annyira messze. Azonban jóval kisebb az a szám, akik tényleg tudják, hogy miről szól ez, milyen hatásai vannak, stb. Szerintem hamarosan eljutunk oda, hogy egyetlen fürdő, szálloda, wellness központ, stb sem engedheti majd meg magának, hogy ne legyen egy profi szaunamestere. Ehhez azonban fel kell készülni mindenkinek akik képzést szerveznek, nem szabadna hagyni, hogy nagyon felhíguljon a szakma és bekerüljenek olyanok, akiknek nincs meg a megfelelő tudása.

 

10. Mit tanácsolsz egy most kezdő mesternek?

Találd meg a saját utadat! Abban nem tudsz jó lenni, amit rád erőltetnek. Merj kísérletezni és átlépni a határokat, de mindig tartsd észben a vendégek biztonságát(!!!) és kényelmét is! Figyelj a vendégek reakciójára és ez alapján adaptálj! Élvezd, hogy te lehetsz a „színpadon” és használd ki minden pillanatát!

 

Köszönöm a Válaszokat!

dr.Szauna

 

Havonta SzaunaSapkát sorsolok KLIKK!

Még több élmény, még több infó, még több szaunás, még több... szaunáSOK

Szeretnél hírt adni magadról? Ilyen és ehhez hasonló cikkekben szerepelnél? Észrevételed, mondandód van? Írj bátran, klikk IDE!

SzaunaZóna.hu | szaunáSOK.hu

Keress, Kövess, Likeolj, Sharelj...

Facebook G+ Instagram YouTube